Istoria Peugeot - PEUGEOT MOLDOVA

Istoria Peugeot

ISTORIA ȘI REALIZĂRILE LUI PEUGEOT

La data de 26 septembrie 1810, PEUGEOT Frères Aînés a fost înregistrat oficial prin intermediul unei contribuții monetare, o înregistrare despre care a fost înscrisă în registru, care este încă păstrată în arhivele Terre-Blanche (departamentul Doubs). Timp de mai bine de două secole la rând, familia PEUGEOT a avut un rol direct mai întâi în Revoluția modei din secolul al 19 – lea – cu fuste de crinolină pe un cadru din sârmă de oțel, iar apoi în revoluția mobilă-cu biciclete și mașini.

De mai bine de două secole din istoria mărcii, cei mai buni creatori, ingineri și designeri ai săi au rescris în mod repetat normele, stabilind tendințe în industria auto. O astfel de uniune de minți și inimi a dat mărcii PEUGEOT aceeași pasiune și curaj care sunt înaintea viitorului și îi permit doar să se îmbunătățească de-a lungul anilor.

1810

 ÎNCEPUTUL EREI INDUSTRIALE PEUGEOT

Afacerea familiei a fost fondată în 1810 de către Jean-Frédéric și Jean-Pierre II PEUGEOT, odată cu transformarea într-o fabrică de oțel a morii hidraulice a familiei situate în locul numit „Sous-Cratet” din orașul Hérimoncourt (Doubs).

Familia producea o mare varietate de produse din oțel (unelte, arcuri, spițe de umbrelă, rame pentru corset, aparate de cafea, ceasuri, biciclete etc.). Așa a început istoria mărcii leului.

Peugeot - 1810
Peugeot - 1889

1889

UN TRICILU CU ABURI PREZENTAT LA PARIS

Armand Peugeot a prezentat primul autovehicul marca Peugeot la Expoziția Mondială de la Paris: un vehicul cu 3 roți propulsat de un motor cu abur (necomercializat), proiectat în colaborare cu inginerul celebru Léon Serpollet.

1948

ESTE LANSAT MODELUL 203: PRIMUL AUTOMOBIL CU O CAROSERIE MONOCOC

PEUGEOT 203 este prima mașină produsă după război. Este, de asemenea, primul model monococ cu o chiulasă în formă de emisferă și supape în V și primul Peugeot fabricat în peste jumătate de milion de unități.

Peugeot - 1948

DEBUTUL MODELULUI 404

Modelul 404 proiectat de Pininfarina se distingea prin liniile sale angulare.

Creșterea suprafețelor vitrate rimează cu modernismul și eleganța, care au fost produse în timpul anilor 1960 și contrastează foarte mult cu modelele anilor 1950.

În 1961, modelul 404 este echipat cu primul motor cu injecție directă.

1968

LANSAREA MODELULUI 504

PEUGEOT 504, premiat cu titlul European de Mașina Anului în 1969, a devenit (și rămâne) cu cea mai mare perioadă de comercializare (3.700.000 de unități au fost produse înainte de încetarea producției în 2006).

Acest model, destinat unei clientele din clasa de mijloc, s-a plasat în topul vânzărilor în Africa și America de Sud, datorită fiabilității sale.

Peugeot - 1968
Peugeot - 1972

1972

MODELUL 104: CEA MAI SCURTĂ BERLINĂ DIN LUME

Sloganul „All of Peugeot in 3.58” sublinia faptul că era cea mai mică berlină cu patru uși din lume.

1979

LANSAREA MODELULUI 604

Peugeot 604 a fost primul sedan în 6 cilindri, după Peugeot 601.

Urmare a stilului și a prestanței sale, este rapid adoptat de cei mai înalți oficiali guvernamentali. Primul motor turbo diesel comercializat în Europa de asemenea era instalat la modelul 604.

Peugeot - 1979
Peugeot - 1983

1983

ERA LANSAT 205: „NUMĂRUL MAGIC”

Acum emblematicul PEUGEOT 205 a devenit un succes incredibil pentru PEUGEOT și „numărul său magic”. Devine dublu campion în Mondialul de Raliuri și câștigă două curse Paris-Dakar.

Modelul 205 devine cea mai bine vândută mașină din Franța și cea mai exportată mașină franțuzească.

1987

LANSAREA MODELULUI 405

Pentru a doua oară în istorie, Peugeot câștigă titlul Mașina Europeană a Anului în 1988 cu 405, noua sa mașină de familie.

Peugeot - 1987
Peugeot - 1997

1997

LANSAREA COUPÉ-ULUI 406 – DESENAT DE PININFARINA

Designul său atemporal l-a făcut dorit de colecționari. Este primul coupé propus cu un motor Diesel (2001).

1998

Peugeot - 1998
Peugeot - 1998

ESTE LANSAT 206, FABRICAT ÎN 7.000.000 EXEMPLARE

PEUGEOT 206 a fost triplu campion în Mondialul de Raliuri. Versiunea CC (2000) a relansat «coupé-urile transformabile», lansate de Peugeot în 1934 cu acoperiș rabatabil automat.

Peugeot - 2016

2016

LANSAREA SUV-ULUI 3008

SUV-ul Peugeot 3008 a fost ales Mașina Anului 2017 de un juriu format din 58 de jurnaliști europeni.

 Este primul SUV premiat de la crearea trofeului în 1964.

2019

PEUGEOT PARTNER a primit titlul International Van Of The Year în anul 2019. Peugeot Partner este al cincilea PEUGEOT declarat Van of The Year, de la înființarea acestui premiu în 1992.

Peugeot - 2018
Peugeot - 2020

2020

Noul PEUGEOT 208 a fost desemnat în anul 2020 “ Mașina Anului” de către un juriu format din 60 de experti auto din 23 de tari. Juriul a laudat gama sa de motoare, care ofera clientilor libertatea de a alege intre electric, benzina sau motorina. Juratii au apreciat, deasemenea designul si tehnologia indraznete ale noului Peugeot 208, al șaselea Peugeot care a câștigat premiul “Mașina Anului”.

 PEUGEOT intră în „top 3” al mărcilor cu cele mai multe premii din istoria Mașinii Anului, avand șase trofee castigate. Acest prestigios trofeu se alătură celor douăsprezece premii internaționale pe care Noul PEUGEOT 208 le-a câștigat deja.

Peugeot 208

2021

NOU LOGO PEUGEOT

Pe 25 februarie 2021, PEUGEOT a introdus un nou logo sub forma unei steme cu un cap de leu maiestuos.

Din 1850, marca PEUGEOT și-a schimbat logo-ul de zece ori, dar figura centrală a rămas întotdeauna leul. Noua versiune, a unsprezecea, mai stilată și mai elegantă a fost creată de specialiștii studioului internațional de design PEUGEOT Design Lab.

Noul logo este proiectat pentru a ajuta brandul să cucerească noi țări, să accelereze creșterea globală și să introducă stilul francez, tehnologia și eleganța în întreaga lume.

Peugeot - 2021